Tvättstugekasse

I pysslets bloggvärld finns det en väldigt välkänd väska/kasse/påse, you name it, som en mamma med alias "Knåpmodern" designat. Hon har generöst nog delat med sig av både mönster och beskrivning och nu har även jag gjort slag i saken och tillverkat mig en kasse enligt Knåpmoderns tips och råd. Orginalet var tänkt som en dagiskasse att bära blöjor, extrakläder etc. i. Mitt exemplar, vilken är sydd i skänkta tyger från min kära mormor, är tänkt att vara bärhjälp till tvättmedel, sköljmedel och andra viktiga tvättsaker när jag eller sambon faktiskt kommer ihåg att vi har tvättid och traskar ner till tvättstugan.

Den här kassen kan de flesta klara av att sy, den är dessutom rolig att pilla ihop. Det enda som var lite knöligt var hörnen på bottenplattan, men iochförsig så är hörn alltid det svåraste när det kommer till väskor så jag blev inte särskilt förvånad över svordomarna som vällde ur mig.

Tillslut blev jag ändå klar och här är resultatet:
Tadaa!



All cred går självfallet till Knåpmodern; http://knapmodern.blogspot.com/search/label/V%C3%A4ska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0