Stjärnkudde + nåldyna

Back to business. Numer har jag tid att sy, klippa och klistra för egen del. Jag gjorde slag i saken och sydde en kudde att ha i soffan. Jag utgick från ett mönster i boken "Skapa av lappar" och utvecklade efterhand till en alldeles egen kudde. Denna ska i framtiden få en kompis med helt annat utseende vilket inte är bestämt än. Trianglarna är gjorda av två fyrkanter som på ett enkelt sätt sys på en större rektangel vilken man senare syr ihop med resterande pusselbitar. Väldigt svårt att förklara i ord dock.




Jag har även knåpat ihop en nåldyna eftersom att jag saknat det under en längre tid och äntligen hittade ett mönster som passade mig och min person. Mönstret är hämtat från "Idébok för julen" som jag köpte för en liten peng i den billigaste bokaffären i hela Göteborg, vilken dessvärre bommat igen. Jag ska ge en utförlig beskrivning på hur man syr en sån här i ett annat inlägg.


Kommentarer
Postat av: Emelie Magnusson

Tjenare Becka :D

Hur e läget? Shit vad suktig du e på att sy o så pysslig du e. Såg bilden på kudden med de olika sorters tygerna o jag får minnen från mellanstadiet när man hade slöjd med Ulla Borgius :D ag minns att vi gjorde sådan kuddar då :D men din e ju så mycket snyggare. Jag kommer ihåg att jag hade några blåa tyger o sedan massa möss i mitten på tyget, hahaaa ja gud vad länge sedan det var. Kram på dig hoppas att du har det bra

2011-01-25 @ 14:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0