Sminkväska

Jag har spenderat dagens pysseltid med att sy en liten sminkväska/förvaring för småsaker. Det var pilligt som sören att få till de attans hörnen vid dragkedjan, men jag lyckades skapligt för att vara första gången och är nöjd trots två söndriga symaskinsnålar och ett stort antal svordomar. Jag och min kära mor är lite lika på det sättet, vi kämpar vid symaskinen men ingenting går någonsin utan blod, svett och tårar. Vi stöter alltid på missöden och problem, men vi delar även envisheten att lösa det som kommer i vår väg.



Jag har inte designat mönstret själv utan fann det på den här länken; http://flossieteacakes.blogspot.com/2009/05/lined-zippered-pouch-make-up-bag.html .Ett tips till er som försöker er på att sy en egen, läs, titta inte bara på bilderna, då blir det onödigt svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0